Kurirs logo och namn inskränks av några fritaxi

Taxi Kurir i Stockholm (och andra städer) har problem med att några fribilar använder namn eller logotyper som är lik kurirs. Många kunder som har haft svårt att skilja dessa på nätter har klagat och trot att de hade åkt med oss.
Själv har jag sett namn som Taxikupers på taklampan och några logotyper som liknar kurirs.
För att stoppa detta behöver jag bilder på dessa bilar.Jag kommer att skicka dem vidare till kurir så att de kan anmälla.
Använd kameran och ta bilder.Ni hittar min mail adress här på hemsidan.

Kommentarer
Postat av: Peter Olsson

Tja...

Friåkare får vi leva med och att de försöker efterlikna kända bolag är väl ganska självklart...
Det är inte lönt att göra någon större sak av det hela. Marknaden är fri och som jag ser det så är det i stället utmärkt reklam åt den seriösa marknaden.
För varje gång en kund går på pumpen av en oseriös friåkare får den seriösa marknaden en ny stamkund.

2008-05-07 @ 22:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0