Härliga gamla maniskor

Vi tror inte att gamla maniskor fattar nåt,de är från annan tid och annat planet,eller hur? Men två kunder öppnade mina ögon idag:
Kund1: Gammal man runt 85 år: Han åkte färdtjänst med mig från Täby till stan.Börjar som vanligt prata om vädret och han säger: Jag är inte van vid kyla trots att jag är svensk(kan man bli van?).Så brättar han att han har varit utomlands hela sitt yrkesliv och 27 år som VOLVOs produktionschef i flera länder.Imponerande kunskap om industri och olika länders kultur hade han.Vem trode en gammal man med skrynkliga kläder kunde så mycket?
Kund 2: Man runt 93 år gammal: åker färdtjänst till Hässelby och på vägen berättar han med mycket glädje att han ska träffa sin nya flickvän idag!! Hon är ung,83 år gammal och heter Vilma säger han.Så underbart resa blev det med gubbe med livsglädje.Min fru låter inte mig ha flickvän trots att jag är bara 37 år gammal! så orättvis.
Nu till grövsta Aprilskämtet jag hörde idag:
-En kollega ringer till Kurirs förrarlinje och säger till tjejen som svarar:
-Hej ,jag är bil nr: ....
- Hej
-Hörredu,Jag plockde en riktig gammal gubbe från Centralen och körde honom till Farsta.Jag tror han är död! Han svarar inte och är kall,vad ska jag göra
-oj,Har du honom i bilen?
-Ja,och det står 200 spänn på taxametern,vem fan ska betala mig om han död?
-Vad fan,Han är död och du tjatar om 200 spänn?
-Jag har 6 barn och försörjer en stor familj vet du
-Vi måste ringa polis och ambulans nu,du får betalt sen.Var är du exakt?
-April april
-Hörruuuuuu,det var som fan inte roligt.Jag kommer att anmäla dig till Mackis(åkerichef på Kurir)
-klick......


Kommentarer
Postat av: diana

haha ;)

2008-04-02 @ 18:54:36
URL: http://malkysoltani.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0