Taxi 020 promille har gjort det igen

 

Vad är fel på chaufförer på taxi 020. En förare som kör funktionshindrade barn till skolan misstänks nu för rattfylleri. Förarens analysprov visade ett värde på över 0,2 promille när ungefär 30 skolskjutsar kontrollerades på onsdagsmorgonen.Läs mer
Som så många gånger för är det en 020 förare inblandad den här gånger i Solna-bergshamra. Kan de inte låta bli att dricka innan körpasset? Är det inte självklart ? Vad är fel på bolaget taxi 020? Varför alla rattfyllo kommer från 020 och inte Kurir eller taxi Stockholm? Man börjar kalla bolaget för 020 promille. Vilket reklam för företaget....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns väl rattfyllerister i alla bolag

2007-10-10 @ 19:06:16
Postat av: Calle

Herregud vad folk hetsar upp sig...

För det första framgår ingenstans vilken promillehalt det rör sig om. "Över 0,2" är det enda som sägs.... Och i många europeiska länder får du köra upp till 0,5 promille. En gräns vi borde anpassa oss till i Sverige också. Gränsen idag är fånigt låg och gör bara att många förlorar respekten för reglerna när gränsen uppenbart är lägre än den behöver.

Sen tror jag nog att du överreagerar en smula på vilka bolag som drabbas. Får vi anta att du själv jobbar på Taxi Kurir eller Taxi Stockholm?

2007-10-10 @ 20:12:00
Postat av: kavoos

Ja Calle. Det står i min profil att jag jobbar med kurir. Jag reagerar bara på att varför så många 020 förare? det är inte första gången ju.
För det andra kan vi vara överens att gränsen ska vara

noll promille när man jobbar med skolbarn. eller?

2007-10-11 @ 19:41:51
Postat av: jag

Vid en allmän kontroll, ex vid Arlanda så skulle nog det fördelas procentuellt lika oavsett vilket bolag man kör för. Antal fortkörningar har väl kurir flest av?

2007-10-18 @ 02:50:07
Postat av: Janos

visst fan är det för jävligt men som Calle och anonym skiver det finns väl i alla bolag! Även i Kurir? Bra att dom åker fast hur som oavsett bolag.

2007-10-19 @ 13:15:30
Postat av: kaj

Som 020chaffis sedan 1999 tycker jag att det är skam för bolaget,vi som fösöker att sköta oss blir gemene mans "hackkycklingar"bättre koll!!!

2007-10-19 @ 19:13:29
URL: http://[email protected]
Postat av: Matte

Hmmmmmm..
Nu är det ju så här, denna förare som nu torskade för rattfylla, visst HON kör för taxi 020, men torskade lappen första gången, för några år sedan, då körde hon KURIR...

Många av Kurirs förare torskar ganska ofta i polisens fartkontroller vid arlanda, och i deras vilotids kontroller...

Summan av denna kommentar är: Det finns förare som bär sig åt som puckon inom alla taxibolag och kurir´s förare är inte det minsta bättre än något annats bolag...

Jag VET, Jag kör taxi för ett av dessa ovanstående bolag!!

2007-10-27 @ 22:40:08
Postat av: kaj

Matte: Sluta att svamla,hon har alldrig kört för kurir,känner henne sedan slutet 90-talet,hon behöver vård och ingen skit (som vi gärna snackkar på kafferastrena)

2007-11-25 @ 02:26:28
Postat av: sara

hej alla som dömmer alla över en kant!en kvinna hade 0.2 i promille och ni kurir ska kalla oss för taxi 020 promille alltså alla gör misstag det var inte rätt det hon gjorde och det försvarar inte jag men jag lovar att ni kurir har inte varit perfekta heller som döm inte oss på 020 när det finns misstag som ni gör!! så tänk efter det e bara ett fult spel det ni gör att snacka skit!

2007-12-13 @ 21:54:51
Postat av: Thomas

Det du har skrivit kan jag anmäla dig för förtal genom att du anklagar alla chaufförer på taxi 020. Skriv genast en ursäkt annars anmäler jag dig....

2008-05-30 @ 19:35:54
Postat av: kavoos

Thomas:

Kan du inte ta ett skämt eller?Jag har flera kompisar inom 020 och de kallar mig och kurir för en eller andra.Ta inte allt på stort allvar.Lunga dig i trafiken

2008-07-01 @ 21:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0