Enklare trängselskatt med månadsbetalning


image16

 

Tack. Äntligen ett förslag som gör livet enklare för många taxiåkare. "Det ska bli enklare att betala in trängselavgiften. Från och med den 1 juli nästa år inför regeringen en ny faktureringsmodell där bilisterna betalar en gång i månaden." Tänk så många gånger man springer in på 7eleven och betalar samtidigt som man parkerat taxin mitt i vägen och blockerar. Enklare pappersarbete blir det också. Men först från nästa sommar, tills dess varsågod och ha ett helvete! Läs mer
Missförstå mig inte, jag är inte glad att betala tusentals kronor extra skatt (jag tycker som många att taxi ska vara undantag), men nu när man måste betala så är det skönt med enklare hantering.
Det hela påminner mig om en gammal lustig story från Persian:
Det var en kung i Persian som skulle testa folkets tålamod och gränsen för folkprotest. Han fördubblade skatten varje månad och folk betalade tyst och lydig. Kungens rådgivare sa - Nu när folk är så lydiga, sätt på dem! när de betalar skatten. Jag tror där är gränsen för hur mycket folk tål.
Så blev det. Långa köer bildades för att betala skatt och bli påsatt! Kungen märkte att missnöjen började stiga bland folk och röster hördes. Där hade rådgivaren rätt, tänkte kungen. Folk är stolta och vill inte bli påsatt.
En representant från folket kom fram till slottet och framförde folkets krav för kungen : " Anställ fler folk som kan sätta på oss snabbare, det är alldeles för långa köer och tiden är viktig vet jag"

Samma sak med trängselskatt och betalningsalternativ va?

 


Kommentarer
Postat av: jag

haha. Håller med dig.

2007-10-24 @ 15:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0