Tusen och en kvinna

Den mörkblåa taxibilen tvärbromsar framför nattklubben Taj Mahal kvart över fem på

morgonen. Min väninna Anna och jag sitter i baksätet och beklagar oss över de sliskiga

paraplydrinkarna och de fulla turisterna. Då plötsligt ingriper föraren med de

genomträngande gröna ögonen bakom glasögonen.

-Jag har varit i hela världen. Vartenda land på hela jordklotet. Nämn en plats och jag har

varit där. Ingenstans är det som här på Rhodos. Detta är paradiset på jorden. Vi har allt.

Vad är det för språk ni talar emellanåt förresten? Är det svenska eller norska??

-Svenska, svarar vi skamset.

-Hur kan ni bo där? Sverige är inte en plats att leva på. Det är en plats att dö på.

-Jag har haft sex med tusen kvinnor i världens alla hörn. Jag har smakat alla sorter.

svarta, gula, vita, röda, blonda, mörka. Min far, som var sjökapten, dog när jag var 15

år. För pengarna jag fick ärva reste jag jorden runt och besökte alla de vänner min far

fått under sin livstid. Jag förlorade min oskuld med en äldre kvinna innan jag hunnit fylla

tretton. Hon var väl 25 år vid den tiden. Sen beslöt jag mig för att testa världens

kvinnor. Jag slog vad med sig själv. Minst en kvinna i varje land var målet. Inga

prostituerade. Inga som tog betalt. Det räknas inte om man betalar för sex. Det

är fusk. Man ska kämpa för det.

Jag var redan man när jag var 15 år. Mycket mognare än dagens femtonåringar. Jag

visste precis vad jag hade, både i byxorna och i huvudet. Dessutom hade jag pengar så

jag kunde klara mig..... (Utdrag ur boken TAXI av Alexandra Pascalidou)

 

Vi taxifolk skryter aldrig , eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0