Dålig dag på jobbet

Idag hade jag en sådan dag som man vill glömma fort. Det började tidigt på morgonen:
Jag kör två slingor med skolbarn med sammanlagd 6 barn , idag var tre av dem sjuka och det tog jävla lång tid för att hämta och lämna andra friska barn. Sedan dog min taxameter. Taxi kurir använder som många andra taxibolag systemet Frogne. Datan hängde sig totalt och jag kunde inte göra nåt.Logga in, logga ut, ta kunder osv var omöligt. Det var frusterande då det var rusningstid på morgonen och massa kunder ville åka taxi och jag stod parkerad och brottade med taxametern som en idiot! Att fråga andra chuafförer var inte till stort hjälp heller. Alla taxi förrare jobbade typ på IBM innan de började köra, dra ut kabel , stopa in finger , ta bort bilbatteri , öppna svarta lådan !! och så så
Äntligen fick jag liv på taxametern men då var rusningen slut och massa taxibilar stod utan kund överallt !!
Ämtligen hamnade jag på Arlanda och trodde att turen hade vänt men icke.
Efter lång äntetid fick jag en kund som ville åka till Märsta ,typ kortaste resa man kan få från Arlanda. Från Märsta fick jag en färdtjänst från datan. Adressen var in i helvete långt in i skogen någonstans i sigtuna och det tog en halv timme att hitta stugan. Där stod två gulliga äldre par som hade packat många väskor och blev glada när jag kom.
- Det blir en lång resa , sa gubben. Va? det stod på min display att de skulle till Sollentuna. - Sollentuna är inte så långt , sa jag.
- Nej , vi ska åka till finnspång sa farbrorn .  Var fan ligger Finnspång tänkte jag och det visade sig att det ligger nära Norrköping alltså 22 mil långt. Efter samtal med Växeln ( tack växeln för ingenting) fick jag lämna paret kvar för att dem hade inte ringt till rätt riksfärdtjänst. - De får åka till Stockholms gräns och sedan betala kontant resten sa flickan på växeln. Skitsnack, hade de två stackarna pengar hade de inte väntat typ två dagar på Färdtjänsten.
Resultatet: jag fick ingemn körning och de fick ingen taxi, tack för det.
Det var droppen tänkte jag och stängde av taxametern. Som tur var spelar vi fotboll på tisdagar med kollegor och kompisar så jag fick sparka av min vrede.

Har du haft en sån keff dag?

Kommentarer
Postat av: Tobbe020

En tant med dotter dyker upp o ska åka till Skavsta gård utanför Rosersberg enligt datan....
Visar sig att de ska till Skavsta FLygplats.....
Som tur va hade de bråttom så det blev 1500fp tackar.....Gissa om man vart sutr om det vart samplanering på den rean...
-Nej jag kan inte köra er till Skavsta flyg, jag ska köra den här tanten från city till Lidingö typ....

2007-07-03 @ 12:30:06
Postat av: Jottis

Mitt rekord e 5 bom på raken på 7 timmar... :-<
Hur många gånger som Frognen blåst mig e oändligt..

2007-08-20 @ 03:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0